Według statystyk 80% klientów wybiera zakupy w konkretnym sklepie właśnie z powodu zachęcającej witryny. Nie ma w tym nic zaskakującego – te przestrzenie są elementem budowania wizerunku, który zachęca do skorzystania z oferty dopasowanej do klienta. W tym artykule znajdziesz informacje o projektowaniu, budowie i precyzyjnym montażu witryn sklepowych. Zaczynamy!Jak zaprojektować witrynę sklepową, która przyciągnie klientów?
Wiele witryn sklepowych wykonanych ze szkła lub PCV jest utrzymanych w minimalistycznym stylu. Celem zwykle nie jest przedstawienie wszystkich możliwych wariantów oferty. Projekt witryny sklepowej powinien opierać się na kreatywnym i strategicznym myśleniu, które obejmuje kilka ważnych elementów. Estetyka jest kluczowa, ale nie od niej jedynie zależy sukces witryny sklepowej.
Po pierwsze należy zrozumieć target sklepu. Należy odpowiedzieć sobie na pytania: Kim są klienci? Jakie mają oczekiwania i zainteresowania? Po drugie witryna sklepowa zewnętrzna musi być spójna z marką pod względem kolorów, logo oraz stylu. Spójność zapewnia estetyczne przedstawienie oferty, ale też ułatwia rozpoznawalność. Po trzecie witryna szklana sklepowa powinna być zaprojektowana z opcją częstych aktualizacji. Odświeżanie jej należy wykonywać w czasie promocji, zmiany oferty czy przy specjalnych okazjach.
Witryna sklepowa jest stale widoczna dla potencjalnych klientów. Dlatego kluczowe jest zadbanie o detale przedstawianej oferty. Mowa o czystości, porządku i dbałości o szczegóły. Rozmieszczenie produktów, brak kurzu i czyste szyby zachęcają obserwatorów do skorzystania z asortymentu.
Jakie są rodzaje witryn sklepowych?
Zrozumienie celu budowy estetycznej i funkcjonalnej witryny sklepowej pomaga zaprojektować i wykonać ją w sposób skuteczny. Do tego konieczne jest poznanie wariantów witryn sklepowych. Wyróżnia się następujące warianty:
- Witryna sklepowa z drzwiami. Zapewnia funkcjonalność i ułatwia dostęp do sklepu. Montaż drzwi w centralnym punkcie witryny umożliwia też stworzenie interesujących wejść dla klientów. Przykładem może być witryna sklepowa PCV lub aluminiowa.
- Witryna sklepowa szklana. Wykorzystanie szkła do prezentowania treści oferty podnosi atrakcyjność i umożliwia wykorzystanie naturalnego światła. Wykonuje się ja ze szkła hartowanego, laminowanego i przeciwsłonecznego.
Witryny sklepowe mogą być umieszczone w formie okna przy samym wejściu do lokalu. Niekiedy też przedsiębiorcy decydują się na postawienie wolnostojących witryn szklanych, które prezentują określone warianty produktów.
W jaki sposób wykonuje się projekt i montaż witryny sklepowej?
W tym poradniku skupimy się na witrynach PVC, szklanych i wykonanych z drzwiami. Natomiast witryny umieszczane wewnątrz lokali to zupełnie inne pojęcie. Po wykonaniu projektu, który obejmuje wybór wariantu i umieszczenie konkretnych elementów wewnątrz, specjalistyczna firma przechodzi do budowy. W pierwszej kolejności należy przygotować teren przez wykonanie dokładnych pomiarów i realizację prac przygotowawczych. Może to obejmować usunięcie starej witryny czy zmiany w dostępnej przestrzeni.
Drugi element to wstawianie ramy. W zależności od wybranego wariantu witryny stosuje się metody spawania lub łączenia przy pomocą śrub i wkrętów, celem przytwierdzenia ram do elementów konstrukcyjnych obiektu. Gdy ramy są ustawione i wypoziomowane, specjaliści przechodzą do montażu szkła lub wypełnienia z tworzywa sztucznego.
Na zakończenie prac montażowych wykonywane są kontrole jakości, testy oraz montaż elementów wykończeniowych.
Postaw na projekt i montaż witryny przez renomowanego wykonawcę!
Estetyka, jakość i sposób montażu witryny sklepowej przekładają się na Twoje wyniki finansowe. Dlatego do przeprowadzenia prac projektowych, budowy i montażu skorzystaj z doświadczenia profesjonalistów w dziedzinie planowania przestrzeni handlowych. Specjaliści zadbają o aspekty marketingowe i techniczne, co przełoży się na dotarcie do klientów z grupy docelowej. Sięgnij po propozycję uznanej na rynku firmy i ciesz się terminowym realizowaniem prac!